Sunday, March 21, 2010

ÖGONBLICKSVERK

Vår älskade lilla T blev igår biten av grannens hund. Fy fan vad otäckt det var! Och vilken tur vi hade i all otur. Det blev ett djupt hack i kinden och i läppen, läkarna på akuten sydde med 16 stygn men tänk på vad som kunde hänt.... 4 cm från ögat, 5 cm från örat, fåtal cm från halsen...

En (snäll?) golden retriever, men varför ha hundar med när man har kalas? Hundar och barn ska inte vara tillsammans, det är vad svärfar alltid säger och jag är beredd att hålla med...

T var en hjälte på akuten. Hon skrek inte, hon var tålmodig och modig, väntade, låg stilla när de sydde, beklagade sig inte en enda gång. När allt var över (halv ett i natt), sa hon bara "jag är ledsen", så kom några stilla tårar.... Idag har grannkompisarna kommit över med kort, godis, leksaker, ballonger. Det fick bli hennes dag idag. Men utan studsmatta, cykel och spring.

Ett ögonblicksverk kan förändra hela livet men förhoppningsvis blir denna olycka inte värre än fula ärr, en antibiotika kur och ett väldigt tråkigt minne.

9 comments:

Josefine Johansson said...

Men stackars lilla Tilda, jag är alldeles gråtfärdig. Tänker på hur rädda ni måste varit. Jag hoppas att hon kryar på sig snart, många kramar från Chicago.

Anonymous said...

Men herregud, Petra!!!!!! Vad hemskt! Stackars, stackars lilla Tilda... Vad f-n är det med folk som inte fattar att djur är djur, man KAN inte lita på dem!!! Lilla skruttan, ta hand om henne och er alla,
kram Sara!

J. said...

Äh fy faan va vidrigt! Vilken traumatisk upplevelse! Stackars liten (och er andra också...). Hoppas de avlivar besten! Stor kram Johanna

Jessi said...

Fy vad hemskt.. kramar till er alla. Jessi

Anonymous said...

Fy vad vidrigt, jag ryser. Måste ha varit fruktanskvärt! Hur mår lilla tjejen nu? Stackars, stackars liten! Tänker på er, stor kram Jessica J

Fia said...

Nej fy sjutton vad otäckt! Det låter ju inte riktigt klokt.

Tur att allting ändå gick "bra". Hälsa så mycket till Tilda.

Massor med kramar från Fia med familj

Anonymous said...

Hej älskade Tilda!
Så ledsen jag blir när jag fick höra (Sara berättade) att du blivit biten av en hund. Stackars dig! Vad tapper du var under hela besöket hos läkaren. Hur mår du nu? Gör det ont? Lilla gumman jag vill krama om dig!! Mamma och pappa får ge dig många kramar nu och några från mig!! Hoppas det läker fort på kinden så du kan leka som vanligt igen! STÖRSTA KRAMEN I HELA VÄRLDEN till en tapper 5 åring som heter TILDA. Från Lotta i Borås. Urban hälsar! Hälsa mamma, pappa och Malva.

Anonymous said...

Man känner sig maktlös när något så plötsligt och eländigt händer. Viska nu inget till T, men uppmuntran kommer snart i brevlådan. Jag älskar er. /P

Mini said...

Stackars liten, fy vad läskigt!!! Dumma vovve!!!Hoppas att hon mår bättre nu, bamsekram från Grekland!